niedziela, 5 sierpnia 2018

Śliwkowy zawrót głowY - ciasto kruche

Długo na nie czekałam, chodzi o śliwki śliweczki 😍

Ja miałam to szczęście, że mogłam zerwać je wprost z górskiej śliwy - dzięki siostra! 💗

Poniżej znajdziecie przepis na to cudeńko.
Robi się bardzo szybko a smakuje obłędnie. Jeśli jeszcze nie zrobiliście nic ze śliwek to proponuje poniższe ciasto.




Składniki:

ciasto:

250g mąki tortowej
100g mąki ryżowej lub ziemniaczanej
50g mąki kokosowej lub mielonych migdałów lub mąki ryżowej lub mąki pszennej - dużo "lub" ale to po to abyście to pyszne ciacho zrobili 😉
100g cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
200g masła
50g oleju kokosowego lub masła ( ja daję zawsze masło)
3 żołtka lub 1 jajko (ja daję zawsze żółtka)
6-7 łyżek wiórek kokosowych

Mąka, cukier, proszek, masło, inne tłuszcze - zagnieść, dodać żółtka, zagnieść. Podzielić na 2 części -  proporcje 40/60. Do mniejszej części dodać wiórki, zagnieść na 1h do lodówki.

Śliwki:

1,5kg węgierek
50g brązowego cukru
tarta laska wanilii lub wanilia w innej formie
1 łyżeczka cynamonu - ale nie koniecznie, ja nie daję bo moje chłopaki nie lubią cynamonu
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
2 łyżki likieru amaretto lub pomarańczowego
1/3 łyżeczki mielonego kardamonu
1 łyżeczka skórki pomarańczowej

Śliwki umyj, usuń pestki, wrzuć do głębokiego gara albo do wielkiej patelni tak aby łatwo było je mieszać. Dodaj cukier, wanilię, kardamon i skórkę pomarańczową - smaż mieszając przez 15-20 min.
mąkę ziemniaczaną zmieszaj z amaretto (lub innym płynem) dodaj do śliwek, zagotuj mieszając i odstaw do wystygnięcia.

Kwadratową blaszkę wyklej ciastem - tym bez kokosu ;) wyłóż na nie śliwki a na nie pokrusz tę część ciasta z kokosem.

Nagrzej piekarnik do 175 stopni, piecz 40 min.

Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz