niedziela, 25 lutego 2018

Taka buła! Cała maślana

Ciasta drożdżowe mają to do siebie że są "puchate" a ja lubię puchate. Dlatego też chciałabym abyście poznali moje buły drożdżowe/ maślane.
Przepis znalazłam kiedyś w internecie, jak każdy znaleziony przerobiłam i wytworzyłam co poniżej.


Co potrzeba:
1/2 kg mąki
1 spora łyżeczka soli
około 4 dkg drożdży
cukier - tutaj w zależności od Was, jeśli chcecie mieć bułki do burgerów to mniej cukru, jeśli na śniadanie do mleka, więcej ;) czyli od 2 łyżek do nawet 5ciu.
300 ml mleka
5dkg masła - ale masła nie margaryny :)
1 jajo

Jak robić?
Zaczynamy od drożdży.
Pokrusz je do kubka, wsyp łyżeczkę cukru. Rozetrzyj. Dodaj 1/2 szklanki ciepłego mleka i łyżeczkę mąki. Wszystko połącz i wstaw do miski/garnka z gorącą wodą. Rozczyn będzie rósł. Jak drożdże w kubku urosną i zaczną z niego wyłazić wlej je do miski, w której już czeka mąka z solą. Powoli zacznij mieszać/łączyć mąkę z drożdżami.Zacznij dodawać resztę ciepłego mleka (mieszaj cały czas), dodaj cukier (mieszaj), później jajo (mieszaj/wyrabiaj). Na końcu dodaj roztopione masło i wyrabiaj aż ciasto będzie jednolite i gładkie - to jakieś 10-15 minut ;) ale szczerze ja wyrabiam jakieś 5 minut. Jeśli  będziesz mieć wrażenie że cisto się "rozlewa" dodaj jeszcze trochę mąki. Odstaw do wyrośnięcia na 1h w ciepłe miejsce i pamiętaj aby je przykryć czystą ściereczką. Po tym czasie wyjmij ciasto na stolnicę, wygnieć raz jeszcze i u formuj około 10ciu kulek, ułóż je na blasze z pergaminem i niech jeszcze wyrosną przez pół godziny. Jeśli chcesz zrobić małe słodkie bułeczki do mleka to oczywiście wyjdzie ich więcej jeśli do burgerów to wyjdzie jakieś 8 sztuk. Po tym czasie posmaruj bułki żółtkiem i piecz w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez około 15 minut.

No i teraz to już READY TO EAT 😍


Na foto powyżej burger z kotletem z ciecierzycy i sosem własnego wyrobu, ciekawi przepisu?
 😏

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz