niedziela, 13 sierpnia 2017

Uffff - Pufff

Mo偶e nie jest idealny ale od serca 馃槉


Naogl膮da艂am si臋 Szel膮gowskiej i postanowi艂am spr贸bowa膰. Mia艂 powsta膰 puf - tak si臋 m贸wi chyba fachowo ;) Ja to zawsze m贸wi艂am pufa 馃榿
Ok, od pocz膮tku. Czego potrzebowa艂am:
  1. Szpula od kabla,
  2. Stare t-T-shirty - teraz wiem 偶e najlepiej bez nadruk贸w ;) ci臋偶ko powiedzie膰 ile, du偶o!
  3. Deseczki
  4. Klej na gor膮co i pistolet do niego ;)
  5. Ig艂a i nici - najlepiej d艂uga i gruba
  6. Pi艂ka do drewna - aby doci膮膰 listewki
  7. Wkr臋tarka
  8. M艂otek
  9. Wkr臋ty i gwo藕dzie
  10. Zszywki i domowy zszywacz tapicerski tzw. taker
  11. I tkaniny, podszewkowa/siatka, obiciowa lub inna wytrzyma艂a gruba tkanina - ja mia艂am drelich, wype艂niacz - ja u偶y艂am 艣licznej nowej poduszki za 19,90 :) i dzianinka na wierzch pufa.

...a偶 tyle si臋 uzbiera艂o? no prosz臋!
Poni偶ej zobaczycie foto jak to sz艂o po kolei.
Przy takich przedsi臋wzi臋ciach nale偶y mie膰 pomocnika, kt贸ry b臋dzie kontrolowa艂 prace, mia艂am i ja! Jak widzicie doci臋te listewki przesz艂y kontrol臋 jako艣ci. Musicie je doci膮膰 na wysoko艣膰 szpuli tak aby przymocowa膰 je po bokach gwo藕dziami do g贸ry i spodu szpuli od wewn膮trz. 

Kolejny krok to obicie jednej ze stron materia艂em i tu przyda si臋 taker. Widzicie tutaj r贸wnie偶 jak s膮 przymocowane listewki. Pami臋tajcie aby dodawa膰 marginesy w materia艂ach tak aby si臋 p贸藕niej nie strz臋pi艂.

Kolejny krok to siedzisko. Ja wiem 偶e mo偶e fachowcy powiedz膮 偶e "nie na tym etapie" ale w meblach jestem laikiem wi臋c robi臋 jak nast臋puje:U艂o偶y艂am poduch臋 na wierzchu, naci膮gn臋艂am na ni膮 roboczo dzianin臋 aby zobaczy膰 ile musz臋 jej u偶y膰. Nast臋pnie takerem przymocowa艂am r贸wniutko dzianin臋 do kraw臋dzi upychaj膮c tam poduch臋. Pami臋tajcie aby nie naci膮ga膰 dzianiny za mocno bo siedzisko mo偶e straci膰 kszta艂t a w trakcie u偶ytkowania mo偶e si臋 oderwa膰 od kraw臋dzi.



Kolejny krok za nami. Zatem co dalej. Teraz musimy przymocowa膰 tkanin臋 do kt贸rej przykleimy "obicie". Ja wykorzysta艂am podszewk臋 a偶urow膮/siatk臋. Przymocowa艂am j膮 takerem doko艂a pufa.

Teraz mo偶emy si臋 zaj膮膰 T-shirtami. Potnijcie je na paski - szeroko艣膰 wg. uznania. Paski nale偶y po艂膮czy膰 ze sob膮 i zaple艣膰 je w warkocze. 

Jak ju偶 zapleciemy kilometry warkoczy zaczynamy okleja膰 nimi (klejem na gor膮co) naszego (nasz膮? 馃槒) pufa. Jaki kolor pierwszy? Tutaj ju偶 dzia艂a Wasza kreatywno艣膰 - wg. uznania ;) 

Na ko艅cu przykr臋camy k贸艂ka. Ja wybra艂am takie. kt贸re si臋 obracaj膮 dooko艂a.

Kroki si臋 sko艅czy艂y, puf gotowy. Poszed艂 w ma艂e r臋ce - w prezencie - mam nadziej臋, 偶e kilkuletnia u偶ytkowniczka b臋dzie zadowolona 馃槂
 




Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz