wtorek, 29 grudnia 2015

Mój P Y S Z N Y chleb na drożdżach - łatwizna!

Jest to nr 1 na mojej liście. Chleb jest bardzo łatwy do wykonania i można wykonać różne wariacje jeśli chodzi o dodatki od cebulki poprzez orzechy i żurawinę.
Do dzieła!

Potrzebujesz:

5 dkg drożdży
1 łyżeczka cukru
8 łyżek płatków owsianych
1 litr ciepłej wody
2 łyżeczki soli - zamiennie i testowo możesz dać coś innego zamiast soli np. vegetę lub inne przyprawy
1kg mąki pszennej
garść słonecznika łuskanego - podpiecz go troszkę na suchej patelni
garść siemienia lnianego
opcjonalnie - ja dodaję posiekaną i usmażoną/zrumienioną cebulkę, uważaj aby się nie spaliła ;) ilość - wg uznania

Co dalej?:


  1. Drożdże pokrusz do miski, posyp cukrem. Odstaw na chwilę. Gdy się rozpuszczą dodaj płatki owsiane, wodę, sól. Odstaw na 20 min.Po tym dodaj słonecznik, siemię lniane (ew. swoje dodatki) oraz mąkę. Bardzo dobrze wymieszaj - najlepiej ręką nie maszyną i nie żadnymi drewnianymi łychami.
  2. Przełóż ciasto do foremek keksowych - wyjdą dwa chlebki - uprzednio wysmarowanych masłem i posypanych bułką tartą. Pieczemy 1h/180stopni - może być krócej w zależności od piekarnika. Ja jednak osobiście używam dużej okrągłej tortownicy. Wychodzi wtedy piękny duży okrągły chleb - jak T R A D Y C Y J N Y :)
SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz